Rabu, 7 Jun 2017

Pengalaman interview IPG di IPGKBM Lembah Pantai, KL

Assalamualaikum



Yeay! Syukur alhamdulilah… akhirnya, zu dapat panggilan iv IPG. Ini bermaksud, zu berjaya lepas UKCG. Sebenarnya memang tak jangka. Sebab aku orang pertama yang keluar dari medan larian. Aku ghase tak sampai level 3 kot. Ke sampai? Entah. Aku tak kira.


Pengalaman UKCG 2017



Mulanya, aku eksited la nak iv IPG. Aku ada minta cuti kat bos apa semua, then aku dapat la pergi iv. Huhu. Kejadian dia camni, aku nak share dari hari reveal keputusan dapat iv IPG dak.





20 mei // sabtu –
Aku balik dari kantin jam 11.30 malam lebih kurang

21 mei // ahad –
cuti, petang tu aku bertolak ngan my brother, sil and my mum. Kami tumpang tidur kat rumah Pak Cik di Mutiara Subang Bestari,  jarak antara rumahnya dengan kampus IPGKBM memang tak jauh. Around 30-35 minutes.

22 mei // isnin –
pergi iv. Kami group terakhir yang keluar dari IPG

23 mei // selasa –
cuti

24 mei dan hari-hari berikutnya –
kerja seperti biasa







Kronologi di IPG





Dalam pukul 7 pagi, kami sampai. Cari parking.



Menara TNB



Masuk dalam IPG tu, serius cantik. Tengok student IPG tu, rasa macam best je. Pakai baju cantik, bawa buku apa semua. Naik tingkat atas. Pakai tangga hihi.




Duduk di tempat yang di sediakan untuk penjaga (lobi). Pastu tengok sekeliling. Macam ramai naik atas, aku pun ajak lah adik belakang aku naik atas. Kami naik ke tingkat tiga


And,.... aku tinjau la bilik temuduganya..



Bilik ada 4, sesi pun ada 4.

Zu dapat bilik 4 dan sesi 4.



Kemudian, cikgu cikgi IPG pun minta kami berbaris ikut Sesi dan duduk. Mereka beri panduan tentang penyusunan sijil dan dokumen.




Lepastu, kami diminta tunggu di lobi sementara menanti waktu temuduga berlangsung.



Lobi IPG,


Dari belakang...



Around














Dari atas



Kat sini, aku jumpa kawan STPM (student 4 flat) yang ku kenali melalui group whatApps. Laki. Bukan laki orang. >,<


Masa nak makan kat kafe tu, Aku jalan lah ke lif. Pastu tinggal beg pula..
Aku pun jalan la ambil beg tu. Pastu pastu..


Tetiba je ada orang tegur.


"Oi Zura."

Aku pun ok je la.

"Oh, Fahmie ya?"


Haha. Beberapa saat pastu aku pun beredar. Sekejapkan jumpa. Hahaha.


Cafeteria.

Masa aku sampai, ramai student ipg tengah berbaris, aku pun join la. Tapi ok juga harga makanan kat sini. 


Lepas makan, aku pun tunggu la kat lobi ngan mak aku. Pastu kami (zu dan kawan-kawan) naik atas.


Sementara menunggu...



Semoga zura lulus temuduga IPG ini...



Terima kasih kerana mendoakan ^^


Result IPG boleh disemak mulai 23 Jun 2017









3 ulasan:

theamirasyukrina berkata...

Hi, adik syuk pun dapat iv ipg haritu yang iv kedua. Lagi dua minggu keputusan keluarkan. Ya allah semoga kalian dapat ipg amin.

Naja berkata...

Tahniah wakkk

EAT,MAKE,READ berkata...

amira sykrina - terima kasih kerana mendoakan. semoga adik akak pun ada rezeki kat IPG juga :)

Naja- belum tau lagi keputusannya awak... hope ada rezeki

Catatan Yang Ditampilkan

Skincare Routine 2022

  Assalamualaikum dan salam raya 2022  Rini zu nak share skincare bagi yang berkulit kombinasi dry dan sensitif Skincare dua kali. pagi dan ...