Isnin, 21 November 2016

Moonlight Drawn By Clouds

Assalamualaikum


Beberapa hari yang lepas aku ada la tengok satu cerita korea ni. Lama la jugak tak tengok kdrama. Kali ni aku layan drama LOVE IN THE MOONLIGHT atau dikenali sebagai MOONLIGHT DRAWN BY CLOUDS

   


 Hasil carian imej untuk moonlight drawn by clouds web novel


Ranting International drama ni tinggi juga setelah aku kaji selidik di goggle


Rupa-rupanya disebabkan oleh faktor

Komik yang diadaptasi sememangnya bestseller
Iklan yang lain daripada yang lain!

Hasil carian imej untuk love in moonlight korean drama


Pelakon-pelakon yang cantik handsome lagi berbakat

Hasil carian imej untuk love in moonlight korean drama   Hasil carian imej untuk love in moonlight korean drama  
 Hasil carian imej untuk love in moonlight korean drama   Hasil carian imej untuk love in moonlight korean drama   


Penggunaan teknologi yang canggih
Tempat yang cantik







Bercerita tentang pelakon pula, hero aku tak pernah nampak pula berlakon sebelum ni. Heroin tu aku pernah tengok dia jadi budak kecik dalam Drama Dong Yi. Memang lama la heroin ni dah berlakon. Lakonannya memang berkesan. Pelakon-pelakon yang sebelum ni aku pernah nampak dalam drama she was pretty, good doctor dan kill me heal me pun ada bekrlakon dalam drama ini. Tapi bab tangkap leleh dalam cerita ini takleh lawan Jang Eh Rum dalam Drama She Was Pretty. Dalam drama ni perasaan aku biasa2 je sedih ke kecewa ke sama je. Mungkin aku tak feeling kot.


Scene/part yang paling best


PM(Putera Mahkota/Crown Prince) pura2 jadi pelajar yang bagus depan ayahandanya. Last-last haru jadinya apabila kertas yang ada depan dia terbang di hadapan ayah dia. Rupa2nya skrip untuk guru dia dengan dia berlakon semata-mata nak nampak baik depan maharaja. Lepastu habis baju dia jadi selekeh sebab PM bersiap ala kadar je.



Time PM berteduh pastu dia nampak ada seorang perempuan yang melindungi dirinya dari hujan dengan baju perempuan warna oren cair. Yang ni part the best sebab jiyoung B1A4 cakap - she was my girl. Tersentak si Ra On kejap. Masa ni ada sesuatu yang diorang tak dapat nak edit kot. Macam ada kenderaan lalu belakang diorang. Like bus or car. Haha. Bangunan pencakar langit diorang boleh hilangkan tapi benda bergerak tu still ada tapi tak Nampak sangat, kena tenang le jugak.



Puppet show. Bertujuan untuk sida-sida Jang raih cinta dayang kepada adik CP. Sweet betul idea sida-sida Hong.



P/s - entri ini aku akan edit n letakkan gambar k. :) 






1 ulasan:

Ardilla Noorezan berkata...

Rasa cam pernah tengok cerita ni tapi awal awal je :/

Catatan Yang Ditampilkan

Skincare Routine 2022

  Assalamualaikum dan salam raya 2022  Rini zu nak share skincare bagi yang berkulit kombinasi dry dan sensitif Skincare dua kali. pagi dan ...